[편집 그래픽] 구석구석 경기여행 스토리북

[Graphics and Editorials] Gyeonggi-do Travel Storybook in Every Corner


경기도 신규 관광 자원 스토리북은 경기도 관광산업의 육성과 홍보를 위해 경기도관광공사에서 발간했습니다. 경기도만의 지역 정취를 지닌 관광 자원을 발굴해 스토리텔링 콘텐츠 가이드북으로 기획·제작했습니다. 관광객 유입을 증대시키고 경기도 관광브랜드 가치를 높이려 최신 트렌드를 적용하여 관광에 도움이 되는 매력을 부각시켰습니다. 이 가이드북은 휴대하기 편하도록 테마별로 책을 만들었습니다. 또한 7권의 책을 한 케이스에 포장하여 화제성과 소장욕을 높였습니다. 케이스 표지는 심플한 레터링과 빅타이포를 활용하여 제호를 강조했고, 각 책의 표지는 랜드마크를 활용하여 여행코스를 선으로 표현했습니다. 내지는 7개 테마에 맞는 컬러체계를 구성하여 활용했습니다. 열림장 페이지는 각 섹션을 구분해주며, 테마마다 메인지역을 선정해 그곳의 랜드마크를 따뜻한 느낌의 일러스트로 표현했습니다. 코스소개 및 명소별 이정표용 아이콘을 개발하고, 이동시간을 표시했으며, 이미지는 중요도에 따라 크기를 달리하여 리듬감을 부여했습니다. 대표적인 장소를 메인으로 하고 주변의 나머지 여행지를 구분했지만 선으로 연결해 서로 관련되어 있다는 느낌을 주었습니다.

Gyeonggi-do’s new tourism resource storybook was published by Gyeonggi Tourism Organization to foster and promote the Gyeonggi-do tourism industry. We discovered tourism resources with a local atmosphere unique to Gyeonggi-do and planned and produced them as a guidebook for storytelling contents. In order to increase the influx of tourists and increase the value of Gyeonggi-do’s tourism brand, we applied the latest trends to highlight the attractiveness that helps tourism. This guidebook is designed by theme to make it easy to carry. In addition, 7 books were packaged in one case to enhance topicality and collection. The case cover uses simple lettering and big typo to emphasize the title, and the cover of each book uses landmarks to express the travel course with lines. In the body, a color system suitable for 7 themes was constructed and utilized. The opening page separates each section, and the main area is selected for each theme, and the landmarks there are expressed in warm-looking illustrations. Icons for course introductions and milestones for each attraction were developed, travel times were displayed, and images were sized according to importance to give a sense of rhythm. The representative places were the main, and the rest of the travel destinations were separated, but they were connected by lines, giving a feeling of being related to each other.